Dieta księżycowa

Ludzki organizm działa według pewnych zasad, dotyczy to także trawienia. Na pewno warto je poznać, żeby nie tyć. Przede wszystkim trzeba wiedzieć, że najwięcej energii potrzebujemy rano, dlatego właśnie o tej porze najlepiej zjadać jak najbardziej wartościowe posiłki. Jeśli jednak ominiemy śniadanie, cały dzień będziemy się źle czuć, a to wpłynie niekorzystnie na nasze zdrowie. Obiad nie powinien być bardziej obfity niż śniadanie, a kolacja powinna być jak najmniej rozbudowana. Wszystko dlatego że wieczorem nasz organizm znacznie wolniej trawi produkty, jakie mu dostarczamy. Wskutek tego, niemal wszystko, co zjemy po godzinie 18-ej odłoży się w postaci tkanki tłuszczowej. Jest to przerażające, ale także zmusza do refleksji nad swoim stylem życia. Dlatego należy koniecznie zastanowić się nad swoim żywieniem. Odpowiedzią na fazy trawienia naszego organizmu jest dieta księżycowa, która uwzględnia wymagania naszego ciała i chroni przed przybieraniem na wadze.Dieta księżycowa to przede wszystkim zegar, który pokazuje nam w jakich godzinach powinniśmy spożywać określone grupy produktów. Od przebudzenia do godziny 10-ej należy spożywać wyłącznie pieczywo, tłuste wędliny i mięso, ponieważ dostarczają one niezbędne białko zwierzęce. Od rana do 12-ej możemy spożywać owoce, które są bardziej kaloryczne, do tej grupy zaliczają się chociażby: awokado, banany, figi, rodzynki czy winogrona. Do 16-ej możemy spożywać zboża w różnej postaci, może to być chociażby kasza czy ryż. Godzinę później możemy zjadać niemal wszystkie owoce, jakie codziennie pojawiają się w naszej kuchni. Do 22-ej można spożywać chude mięso, nabiał oraz ryby, a także wszelkiego rodzaju warzywa.Według takiego zegara księżycowego należy komponować swoje posiłki, pamiętając o proporcjach kalorycznych. Z biegiem dnia, nasze dania powinny stawać się coraz lżejsze i mniej kaloryczne. W ten sposób nie tylko zrzucimy zbędne kilogramy, ale także zaczniemy funkcjonować zgodnie z wymaganiami naszego organizmu, co jest najbardziej istotne.