Dieta grup krwi

Dieta grup krwi opiera się na założeniu, że każda z poszczególnych grup krwi pochodzi z innego miejsca. Przykładowo, grupa B jest bardziej „dzika” i wymaga specjalnego traktowania, dlatego niezbędne jest dostarczanie organizmowi większej ilości produktów zwierzęcych. Każda z poszczególnych grup krwi posiada inne źródło i dlatego każdy z nas potrzebuje odmiennego sposobu żywienia, żeby dostarczyć organizmowi niezbędnych substancji i minerałów.Menu dla osoby z konkretną grupą krwi składa się z trzech różnych rodzajów produktów. Wyróżniamy wśród nich te, które są najbardziej zalecane, gdyż zawierają niezbędne składniki, które wpływają na stan naszego zdrowia, neutralne, a także te, których powinno się unikać. Taka lista stanowi cenną wskazówkę i dzięki temu można dowolnie komponować swoje dania, pamiętając o tym, żeby wybierać wyłącznie te produkty, które są zalecane i neutralne. Dzięki temu na pewno poczujemy się znacznie zdrowsi.Przykładem niech będzie dieta dla osób z grupą krwi B. Osoby posiadający taką krew najczęściej borykają się z różnymi infekcjami wirusowymi, cukrzycą, chorobami układu krążenia, nerek, a także charakterystyczny jest dla nich syndrom chronicznego zmęczenia.Pierwszą grupą produktów, jaką powinny się zainteresować osoby z taką grupą krwi są ryby i owoce morza. Doskonałym sposobem na danie będzie łosoś, makrela, dorsz, halibut czy flądra. Jeśli chodzi o mięso, to należy wykluczyć ze swojej diety kurczaka, gęsi czy kaczki, ponieważ zawierają one nietolerowaną przez te osoby lektynę. Jeśli chcemy spożywać mięso, lepiej, żeby była to jagnięcina czy baranina, która przyspiesza przemianę materii.Z grupy nabiału, osoby z grupą krwi B mogą spożywać niemal wszystko. Dlatego wszelkie jogurty, mleko, kefiry i jajka będą jak najbardziej wskazane. Lepiej jednak unikać lodów, sera amerykańskiego i typu blue.Jeśli lubimy coś chrupać, lepiej zdecydować się na migdały niż na orzeszki, ponieważ te drugie także zaburzają proces przemiany materii, z czym osoby z grupą krwi mają często bardzo wiele problemów. Podobnie jest w przypadku tłuszczów. Najlepiej używać oliwy z oliwek albo oleju lnianego, należy zrezygnować z oleju rzepakowego czy słonecznikowego, gdyż zaburza przemianę materii i może wpływać niekorzystnie na nasze zdrowie.Jeśli chodzi o pieczywo, to właściwie dozwolone są wszelkie produkty, ale należy unikać tych zawierających pszenicę, gdyż zawierają lektynę, a ta substancja jest największym wrogiem osób z taką grupą krwi. Można natomiast bez obaw spożywać większość owoców i warzyw. Wśród tych pierwszych unikać należy jedynie kokosów czy opuncji. W przypadku warzyw, ostrożnie należy obchodzić się z pomidorami, które wpływają negatywnie na żołądek, a także kukurydzę oraz oliwki, które mogą powodować uczulenie. Resztę produktów z tej grupy można jeść spokojnie bez większych zmartwień. Podobnie w przypadku przypraw, wyjątkami, których należy unikać są: pieprz, cukier, ketchup, cynamon i żelatyna.Jeśli chodzi o napoje, to najlepiej zdecydować się na ziołowe napary, a rano wypić sok warzywny lub owocowy z odrobiną lecytyny. Dzięki temu będziemy mogli wzmocnić swój układ odpornościowy. Będzie to na pewno dobre rozwiązanie.