Dieta antystresowa

Każdy doskonale wie, że wielki wpływ na nasze samopoczucie i odporność ma ludzka psychika. Jeśli coś źle dzieje się w naszej głowie, możemy być pewni, że wkrótce pojawi się jakaś infekcja, która zaatakuje nasz organizm. Ma to swoje odzwierciedlenie także wtedy, gdy chodzi o niedobór jakichś składników odżywczych, minerałów i mikroelementów. Dlatego każdy powinien zastosować od czasu do czasu dietę antystresową, która pomoże nam uporać się z tym problemem.Główne posiłki, jakie zawiera ta dieta składają się przede wszystkim z białka oraz z nienasyconych tłuszczów. Ważną rolę odgrywają także owoce i warzywa, które stanowią źródło witamin, które są niezbędne w sytuacjach stresowych. Istotne są także proporcje białka do węglowodanów, których trzeba koniecznie przestrzegać. Dzięki temu musimy koniecznie stosować się do odpowiednich zasad, jakie znajdują tutaj zastosowanie.Jeśli zdecydujemy się na skorzystanie z tej diety antystresowej, warto zapoznać się z listą produktów. Przede wszystkim muszą to być warzyw i owoce bogate w witaminy. W naszym menu powinna się znaleźć na pewno czarna porzeczka, owoce cytrusowe, truskawki, banany, grejpfruty. Jeśli chodzi o inne produkty, to na pewno należy uwzględnić mleko, pieczywo pełnoziarniste, makarony, płatki kukurydziane, mięso wołowe, ryby, świeże soki. Najlepiej, jeśli będziemy pić przynajmniej dwa litry niegazowanej wody mineralnej dziennie. Warto sobie także przygotowywać pyszne świeże soki z owoców. Najlepiej robić je samemu, bo wtedy mamy gwarancję jakości i wiemy, że witaminy na pewno się w nich znajdują. Poza tym można sobie przygotowywać zieloną herbatę czy miętę do picia, żeby urozmaicić swój jadłospis.Dieta antystresowa ma przynieść nam dobre samopoczucie poprzez spożywanie odpowiednich posiłków. Słodycze, słone i kaloryczne potrawy powodują, że czujemy się ospali i brakuje nam sił na wszelkie czynności, dlatego warto zdecydować się na dietę antystresową, która z pewnością przyniesie nam wiele pozytywnych efektów.