Źródła zdrowych tłuszczy w kuchni

Jakie produkty są źródłem zdrowych tłuszczy ?

Istnieje parę produktów, które są idealnym źródłem zdrowych tłuszczy w kuchni zarówno jeśli chodzi o smażenie jak i jedzenie ich bez obróbki termicznej. Zdecydowanie ryby są źródłem zdrowych tłuszczy ale nie powinniśmy zapominać także o na przykład avocado, które jest źródłem wielu witamin, zdrowego tłuszczu. Dobrze stworzona dieta powinna zawierać w swoim jadłospisie przynajmniej jeden posiłek w tygodniu zawierający avocado. Również orzechy są bardzo dobrym źródłem zdrowych tłuszczów jednak należy pamiętać o tym, że są bardzo kaloryczne. Jeśli natomiast chodzi o tłuszcz, który potrzebujemy do takich czynności jak gotowanie czy smażenie to idealnym rozwiązaniem będzie olej kokosowy. W swojej konsystencji przypomina masło i możemy stosować dwa rodzaje do gotowania i smażenia. Jeśli w grę wchodzi smażenie i gotowanie “na słodko” to możemy użyć oleju kokosowego, który jest zapachowy i ma lekki zapach kokosu dzięki czemu nasze słodkie wypieki na przykład racuchy będą miały kokosowy posmak. W przypadku kiedy smażymy mięso albo warzywa warto wybrać olej kokosowy bezzapachowy. Dieta bogata w zdrowe tłuszcze powoduje, że nasz organizm jest zdrowszy i odporniejszy. Warto jednak pamiętać, że tłuszcz nawet ten zdrowy w nadmiarze może również szkodzić dlatego starajmy się by dieta była tak ułożona, żeby zdrowy tłuszcz co jakiś czas pojawiał się w naszych posiłkach, niekoniecznie codziennie. Jedynie olej kokosowy to rozwiązanie, którego możemy używać do codziennego gotowania i smażenia naszych potraw.

RelatedPost