Źródła białka w kuchni

W jakich produktach znajdziemy najwięcej białka ?

Białko powinno być obecne w każdej diecie gdyż jest niezbędne do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. Głównym źródłem białka jest mięso takie jak drób, wołowina czy też wieprzowina, a także ryby i owoce morza takie jak krewetki, tuńczyk czy na przykład łosoś. Są to źródła białka, które powinniśmy najpierw poddać procesowi jakim jest gotowanie gdyż raczej ciężko byłoby nam jeść surowe mięso. Oczywiście istnieją osoby, których dieta wyklucza mięso na przykład wegetarianie na szczęście ich dieta również może być bogata w biało za sprawą tego, które możemy pozyskać z warzyw. Do tych, które zawierają najwięcej białka możemy zaliczyć soczewicę, groch i fasolę. Warzywa te możemy spożywać na surowo jak również poddawać je obróbce na przykład tworząc pyszne ciasto fasolowe, które jest idealnym źródłem białka dla osób nie jedzących mięsa. Białko możemy znaleźć również w produktach takich jak nabiał. Do tej grupy możemy zaliczyć sery twarogowe, żółte oraz przede wszystkim jajka, które są bardzo bogatym źródłem białka. Każda dieta powinna zawierać w swoim składzie przynajmniej jeden posiłek składający się po części lub w całości z jajek. Kolejne źródło białek, które nie pochodzi od zwierząt to orzechy takie jak na przykład migdały, pistacje czy też orzechy nerkowca. Większość z tych produktów możemy poddawać takim rodzajom obróbki termicznej jak gotowanie, smażenie czy prażenie więc wybór produktów bogatych w białko w kuchni jest tak duży, że każdy nawet najwybredniejszy smakosz znajdzie coś dla siebie.

RelatedPost