Najzdrowsze dodatki do mięs

Jak wybrać najzdrowsze dodatki do dań mięsnych ?

 

Zdrowy posiłek to nie tylko dobrze przygotowane mięso ale również dodatki takie jak ziemniaki, ryż, makarony czy warzywa. Warto wiedzieć jak dobrze przygotowywać dodatki by były równie dietetyczne jak nasza grillowana ryba czy też wołowina z piekarnika. Ryż najlepiej wybierać pełnoziarnisty ponieważ jest najzdrowszy. Jest to tak zwany ryż brązowy jedyny minus w porównaniu z białym to długość przygotowania. Podobny wybór powinien paść na makarony. Zdecydowanie jeśli chodzi o gotowanie i zdrowie powinniśmy wybierać pełnoziarnisty makaron. Najgorsze jednak we wszystkim są sosy ponieważ jeśli dobre i zdrowe produkty polejemy tłustym sosem to nawet najzdrowszy makaron będzie tuczący i kaloryczny oraz mięso. Najlepiej robić sosy na bazie jogurtu naturalnego bez tłuszczu i mąki. Dobrym dodatkiem do posiłku są również warzywa zarówno świeże w sezonie jak i te mrożone. Akurat w przypadku warzyw śmiało możemy wybierać te mrożone ponieważ nie tracą zbyt wiele wartości odżywczych podczas mrożenia. Warto jednak zwrócić uwagę na ich gotowanie tak by wyszło nam to na zdrowie. Warzywa możemy gotować na parze, przygotowywać w piekarniku albo smażyć na patelni. Istotne jest to na czym smażymy ową potrawę. Tutaj bardzo dobrym rozwiązaniem jest olej kokosowy dzięki, któremu możemy smażyć potrawy na zwykłej patelni z dodatkiem tego właśnie tłuszczu, który jest znacznie zdrowszy niż na przykład olej roślinny. Możemy również użyć szybkowaru i zrobić warzywa po prostu we wrzącej wodzie i wtedy będzie to idealny dodatek do mięs.

RelatedPost