Jak skomponować zdrowy posiłek ?

Z czego powinien się składać zdrowy i pożywny obiad ?

Każdy posiłek powinien mieć odpowiedni proporcje dzięki czemu będziemy wiedzieć dokładnie jak powinien wyglądać nasz talerz na, którym znajdzie się zdrowe jedzenie. Najprościej odmierzyć te proporcje dzieląc talerz na trzy części. To znaczy, powinniśmy sobie wyobrazić, że dzielimy posiłek na trzy grupy składników. Zdrowie to przede wszystkim warzywa więc ich powinno być najwięcej na talerzu. Reszta to białko i węglowodany jednak już w trochę innych proporcjach. Zbilansowana dieta charakteryzuje się tym, że na każdy posiłek zjadamy połowę warzyw, jedną czwartą białka i jedną czwartą węglowodanów. Oczywiście należy również pamiętać, że jedzenie powinno być przygotowane w zdrowy sposób oraz ze zdrowych składników. Taka dieta powinna być bogata w zdrowe białko jak na przykład ryby najlepiej grillowane bez tłuszczu albo na przykład drób gotowany na parze lub przygotowany na patelni grillowej. Warzywa również powinny być zrobione na parze lub ugotowane w wodzie bez dodatku soli. Jeśli chodzi o wybór węglowodanów to powinniśmy postawić na te najzdrowsze czyli pełnoziarniste. Na przykład makaron albo ryż pełnoziarnisty. Tak przygotowane składniki można nakładać według wcześniej podanych proporcji i cieszyć się zdrowym i dietetycznym jedzeniem. Zdrowy posiłek to również to co pijemy dlatego pamiętając o odpowiednim nawodnieniu po posiłku powinniśmy wypić przynajmniej szklankę wody. W trakcie dnia również należy pamiętać o nawodnieniu ponieważ dorosły człowiek powinien pić dwa do dwóch i pół litrów wody dziennie.

RelatedPost