Jak przygotować dietetyczną pierś z kurczaka ?

Prosty przepis na dietetycznego kurczaka.

Pierś z kurczaka uważana jest za jedno z najzdrowszych mięs przy stosunkowo małej ilości tłuszczu. Można się spierać czy zdrowszy jest kurczak czy indyk jednak oba rodzaje mięs to drób więc śmiało możemy zaliczyć je do tych dietetycznych. Najzdrowszy sposób przygotowania to takie ze stosunkowo małą ilością soli i tłuszczu. Takie gotowanie wbrew pozorom nie jest w cale takie trudne wystarczy umyć pierś z kurczaka i rozbić lekko za pomocą tłuczka lub pokroić na drobne kawałki następnie posypujemy go przyprawami takimi jak pieprz, papryka ostra, papryka słodka i przyprawa do kurczaka (nie używamy dodatkowo soli ponieważ przyprawa do kurczaka już ją zawiera. Jeśli dieta wymaga ograniczenia tłuszczu to tak zamarynowaną pierś z kurczaka można smażyć na patelni grillowej bez dodatku tłuszczu. Jeśli możemy sobie pozwolić na tłuszcz to najlepiej użyć zdrowego czyli na przykład oleju kokosowego. Dieta zezwala na stosowanie takich tłuszczy ważne tylko by nie przesadzić z ilością. Gotowanie i smażenie na oleju kokosowym jest identyczne jak na zwykłym oleju wystarczy pierś z kurczaka (najlepiej w kawałkach) wrzucić na zwykłą patelnię z dodatkiem tego właśnie tłuszczu i rozpocząć smażenie. Mięso będzie znacznie lepsze w smaku jeśli zamarynujemy je na przykład dzień wcześniej i zostawimy na noc w lodówce. Kolejny sposób na dietetycznego kurczaka to gotowanie w piekarniku w foli aluminiowej. Wystarczy rozgrzać piekarnik do odpowiedniej temperatury i wsadzić kurczaka szczelnie owiniętego w folię. Po około dziesięciu minutach kurczak powinien być gotowy i to bez dodatku tłuszczu.

RelatedPost