Jak ograniczyć lub zastąpić cukier w diecie ?

Parę sposobów na pozbycie się cukru z diety.

Podstawą odchudzania jest ograniczenie liczby kalorii w diecie. Najszybciej uda się to zrobić poprzez ograniczenie takich składników diety jak właśnie cukier czy też wszystkie słodzone rzeczy typu napoje słodzone czy słodycze. Cukier możemy zacząć ograniczać w bardzo prosty sposób na przykład słodząc mniej o jedną łyżeczkę nasze ulubione napoje jak kawa czy herbata. Wystarczy stopniowo zmniejszać jego ilość co miesiąc i sami zobaczymy, że po miesiącu bardziej słodzony napój nie będzie nam już smakował. Po dwóch – trzech miesiącach takiego ograniczania większość osób zauważa, że kawa czy herbata jest dużo smaczniejsza bez cukru. Jeśli natomiast bardzo lubimy słodki smak i nie wyobrażamy sobie bez niego życia możemy użyć zamienników klasycznego cukru jak na przykład miód czy ksylitol czyli tak zwany cukier brzozowy. Ksylitol to jeden z najzdrowszych słodzików i możemy śmiało dodawać go do kawy, herbaty czy też wypieków. Dieta uboga w cukier spowoduje, że nasz organizm lepiej będzie funkcjonował, a my stracimy zbędne kilogramy. Kolejnym sposobem na pozbycie się białego cukru z diety jest używanie miodu jako słodzika należy jednak pamiętać, że o ile miód jest zdrowszy od sacharozy to jego kaloryczność jest podobna. Dodatkowo jeśli dodamy miód do wrzącej wody to będzie miał podobne właściwości co sacharoza więc lepiej dodawać go do letniej wody albo zimnej. Kolejny sposób na dosładzanie napojów na przykład wody to dodawanie świeżo wyciśniętego soku na przykład z pomarańczy czy jabłek. Takie rozwiązanie spowoduje, że otrzymamy słodki napój bez dodatku sacharozy.

RelatedPost