Skuteczne diety

19Potoczne stwierdzenie „jesteś tym co jesz” wcale nie dalekie jest od prawdy. Ludzkie ciało jest zbudowane komórek potrzebujących do wzrostu składników odżywczych, których źródłem jest spożywany pokarm. Dlatego to, jak wyglądamy oraz jakie jest nasze samopoczucie w dużej mierze zależy od codziennej diety. Pokarm, który konsumujemy, zawiera składniki, spełniające zróżnicowane funkcje w obrębie naszego organizmu. Niektóre służą do budowy i regeneracji tkanek – to znaczy części składowych naszego ciała, takich jak kości, mięsnie, skóra, włosy, zęby czy paznokcie. Inne dostarczają energii lub odpowiadają za usuwanie szkodliwych toksyn. Zatem bardzo ważne jest spożywanie różnorodnych pokarmów, które łącznie dostarczają nam wszystkich potrzebnych składników w odpowiednich ilościach. Jeśli w naszej diecie znajdzie się za dużo jednego składnika, a za mało drugiego to ucierpią na tym określone mechanizmy wewnętrzne organizmu, co odbije się na ogólnym stanie naszego zdrowia. Dobrym przykładem może być otyłość. Bardzo dużo ludzi z Ameryki północnej i Europy zachodniej cierpi na otyłość. Jedynym ratunkiem dla nich jest odchudzanie. Polega to na ułożeniu specjalnej diety która ma pomóc w zrzuceniu zbędnej masy. Bardzo ważna jest w procesie odchudzania także duża aktywność fizyczna. Jeśli zamierzamy w miarę szybkim tempie pozbyć się nadwagi, dobrym pomysłem będzie codzienna poranna gimnastyka, a także jeśli ktoś lubi biegać – jogging.